skierowanie szpitalne NFZ
Pobyt ze skierowaniem szpitalnym NFZ
Uzdrowisko Połczyn Grupa PGU S.A. przyjmuje ubezpieczonych, którzy chcą skorzystać
z pobytów szpitalnych w ramach skierowania z Narodowego Funduszu Zdrowia. Aby otrzymać takie skierowanie, należy zwrócić się do lekarza ubezpieczenia zdrowotnego lub specjalistycznej poradni ortopedycznej, neurologicznej, rehabilitacyjnej lub reumatologicznej, bądź lekarza z odpowiedniego oddziału szpitalnego.
Leczenie w szpitalu uzdrowiskowym w ramach skierowanie jest bezpłatne.
Ważne informacje dla Ubezpieczonego
- Pobyt w szpitalu uzdrowiskowym rozpoczyna się od godz. 14:00 pierwszego dnia, a kończy o godz. 12:00 ostatniego dnia pobytu.
- Pacjenci przyjeżdżający do Uzdrowiska powinni posiadać ze sobą imienne skierowanie wydane przez Narodowy Fundusz Zdrowia (oraz obowiązującą dokumentację medyczną, dowód osobisty, leki przyjmowane na stałe).
- Pobyt Ubezpieczonego rozpoczyna się obiadem, a kończy śniadaniem.
- W Spółce stosuje się diety zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia w związku z prowadzonymi profilami leczniczymi:
- profil narządu ruchu, schorzenia neurlologiczne, reumatologiczne: dieta podstawowa, cukrzycowa, oszczędzająca
- profil otyłość: dieta 1500 kcal/dobę, 1200 kcal/dobę o zwiększonej zawartości białka.
W przypadku chęci zastosowania innej diety (innego sposobu żywienia) istnieje możliwość stosowania: (cennik obowiązuje od 25 stycznia 2022 roku)
- diety bezglutenowej - dopłata do wyżywienia w wysokości 23 zł za każdy dzień
- diety wegetariańskiej - dopłata do wyżywienia w wysokości 23 zł za każdy dzień
- diety niskopurynowej (dna moczanowa) - dopłata do wyżywienia w wysokości 23 zł za każdy dzień
- diety bez laktozy/bez nabiału - dopłata do wyżywienia w wysokości 23 zł za każdy dzień
Odstępstwem od odpłatności za inne diety tj. bezglutenowej, wegetariańskiej, niskopurynowej, bez laktozy/bez nabiału jest zlecenie lekarskie wystawione przez lekarza uzdrowiskowego na podstawie dokumentacji medycznej pacjenta.
5. Za niewykorzystane posiłki w dniu przyjazdu i wyjazdu nie przysługuje prowiant.
6. Uzdrowisko Połczyn Grupa PGU S.A. nie prowadzi rezerwacji telefonicznej lub listownej. Pokoje przydzielane są wyłącznie w dniu przyjazdu.
7. Pokoje 1-osobowe przydzielane są wyłącznie w dniu przyjazdu przez pion medyczny. Pokoje te przydziela się wyłącznie pacjentom, którzy ze względu na stan zdrowia wymagają odosobnionego zakwaterowania.
8. Uzdrowisko Połczyn Grupa PGU S.A. nie gwarantuje zakwaterowania małżeństw w pokojach 2-osobowych. Pokoje 2-osobowe przydzielane są tylko w ramach możliwości lokalowych danego obiektu.
9. Zameldowanie pacjentów i przydział pokojów odbywa się w recepcjach poszczególnych obiektów.
10. Pacjent ze skierowaniem na oddział szpitalny nie uiszcza opłaty uzdrowiskowej.
11. Istnieje możliwość wymiany i wypożyczenia ręczników, pościeli oraz szlafroka za dodatkowa opłatą.
12.Istnieje możliwość zakupu pakietu telewizyjnego – cena za turnus wynosi: 21-dniowy- 105,00zł, 28-dniowy - 138,00 zł.
13. Istnieje możliwość skorzystania z parkingu niestrzeżonego-monitorowanego 24 h – cena za turnus wynosi 150,00 zł.
14. Rekompensata z tytułu spóźnienia na turnus, skrócenia pobytu, lub przepustki: Zgodnie z Zarządzeniem Zarządu Spółki nr 63/2022 - Pacjent jest zobowiązany do zrekompensowania Spółce utraconego wynagrodzenia potrąconego przez Narodowy Fundusz Zdrowia z tytułu niezrealizowanego dnia pobytu na turnusie. Za każdy dzień spóźnienia na turnus, skrócenia pobytu oraz w przypadku przepustki na okres powyżej 12 godzin Pacjent uiszcza należność za pustostan w wysokości 120 zł.
15. Na pisemny wniosek Zarzad Spółki może zwolnić Pacjenta z obowiązku uiszczenia należności za pustostan, jeżeli spóźnienie, skrócenie pobytu lub przepustka powyżej 12 godzin wynika z zaistnienia zdarzenia losowego. Do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający zaistnienie okoliczności nie mogących być do przewidzenia przez pacjenta (taki, jak: akt zgonu, zaświadczeniie lekarskie, wypis ze szpitala, protokół policji itp.). Za zdarzenie losowe nie uznaje się: trudności komunikacyjnych związanych z przyjazdem i wyjazdem z turnusu, udziału w uroczystościach rodzinnych (ślub, chrzest, komunia itp.), obowiązków i wydarzeń zawodowych, planowanych zabiegów medycznych i wizyt u lekarzy specjalistów oraz wezwań do stawiennictwa przed sądami i organami administracji publicznej - wniosek o zwolnienie z opłaty uzasadniony wymienionymi okolicznościami rozpatrywany jest negatywnie.
16. Każdy dzień nieusprawiedliwionej nieobecności ubezpieczonego oraz samowolne opuszczenie obiektu (bez otrzymania przepustki) jest każdorazowo zgłaszane do Narodowego Funduszu Zdrowia.
17. Informacje o możliwości dojazdu do Uzdrowiska Połczyn Grupa PGU S.A. można uzyskać na stronie internetowej e-podróżnik: https://www.e-podroznik.pl/
KONTAKT:
Dział Sprzedaży – Klient Instytucjonalny NFZ/ZUS, Klient Indywidualny
Edyta Korszyłowska
Tel. +48 94 382 11 10
e-mail: ekorszylowska@uzdrowisko-polczyn.pl
Dział Sprzedaży – Klient Instytucjonalny NFZ/ZUS, Klient Indywidualny
Agnieszka Czajkowska
Tel. +48 94 382 11 12
e-mail: aczajkowska@uzdrowisko-polczyn.pl
RECEPCJA GRYF
Tel. + 48 94 366 20 19
Tel. kom 696 495 133 (całodobowo)
RECEPCJA PODHALE
Tel. + 48 94 366 24 05
Tel. kom. 604 069 852 (całodobowo)
WAŻNE
W związku z długim okresem oczekiwania na skierowanie, przed przyjazdem do sanatorium należy sprawdzić lub skonsultować z lekarzem kierującym na leczenie uzdrowiskowe, czy nie istnieją aktualnie przeciwwskazania zdrowotne do leczenia sanatoryjnego. W przypadku występowania przeciwwskazań, lekarz sanatoryjny może odmówić przyjęcia na kurację.