Procedury bezpieczeństwa
PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA – BEZPIECZNY POBYT
W UZDROWISKO POŁCZYN GRUPA PGU S.A.
Drodzy Goście
Wasze bezpieczeństwo jest dla nas największą wartością. W związku sytuacją epidemiologiczną w Polsce wprowadziliśmy dodatkowe zasady bezpieczeństwa i higieny, które pozwolą Państwu cieszyć się bezpiecznym i spokojnym pobytem w naszym Uzdrowisku.
Nad bezpieczeństwem Gości i naszych pracowników czuwają dedykowane zespoły pracowników medycznych i pozostałego personelu:
- zespół nadzorujący poprawność funkcjonowania systemu bezpieczeństwa epidemiologicznego.
- zespół nadzorujący bezpieczeństwo żywności i żywienia.
Świadczymy usługi pod nadzorem Naczelnego Lekarza Uzdrowiska oraz Sanepidu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa żywienia produkujemy posiłki i obsługujemy konsumentów wykonując czynności w oparciu o procedury i instrukcje HACCP. Realizujemy procedury związane z zapobieganiem szerzenia się zakażeń w tym koronawirusem SARS COV-2.
Stosujemy wdrożone we wszystkich obszarach Spółki procedury higieniczno-sanitarne w celu zapewnienia bezpieczeństwa Państwa pobytu.
Utrzymujemy czystość wykorzystując środki czystości i dezynfekcji posiadające certyfikaty.
Środki dawkowane są z wykorzystaniem profesjonalnych systemów i dozowania.
ZBIÓR OGÓLNYCH PROCEDUR BEZPIECZEŃSTWA
W UZDROWISKO POŁCZYN GRUPA PGU S.A.
- Przy wejściu do każdego obiektu zamontowany jest dozownik z płynem dezynfekcyjnym.
- Dostęp do instrukcji mycia rąk i dezynfekcji rąk.
- Zakaz przebywania w obiekcie osób, które nie są zameldowane w Uzdrowisku lub nie korzystają z zabiegów w trybie ambulatoryjnym.
- Obowiązek pomiaru temperatury wszystkim pracownikom przed rozpoczęciem pracy. Przy odczycie powyżej 37,5 st.C niedopuszczenie pracownika do pracy i oddelegowanie do domu.
- Obowiązek pomiaru temperatury ciała wszystkim Gościom w dniu przyjazdu w Punkcie przyjęć. W przypadku temperatury powyżej 37,5 st.C oraz objawów chorobowych Gość nie będzie mógł być zameldowany, a w trakcie pobytu będzie musiał być odizolowany do obserwacji.
- Zabezpieczenie personelu w środki ochrony osobistej, w zależności od wykonywanych czynności: maseczki jednorazowe, rękawiczki jednorazowe, przyłbice, fartuch ochronny, płyn do dezynfekcji rąk.
- Bieżące dezynfekowanie powierzchni dotykowych oraz pomieszczeń ogólnego użytku.
- Przebywanie w pomieszczeniach wspólnych pracowników (miedzy innymi biura, magazyny, pomieszczenia socjalne) z zachowaniem bezpiecznej odległości minimum
2 metry.
- Na wszystkich recepcjach zamontowanie pleksy ochronnej.
- Na terenie całego Uzdrowiska Gość zobowiązany jest do noszenia maseczki ochronnej na twarzy.
- Zalecana bezgotówkowa forma płatności przez Gości (karta płatnicza, przelew).
- Ograniczenie czasu przebywania Gościa przy recepcji.
- Wszelkie informacje dotyczące bezpieczeństwa Pacjentów podczas pobytu w Uzdrowisku prezentowane są za pośrednictwem kanałów telewizyjnych w ogólnodostępnych holach recepcyjnych oraz pokojach a także poprzez banery informacyjne umieszczone
w przeszklonych gablotach.
CZĘŚĆI WSPÓLNE – POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- Zamontowane dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk: w strefie wejściowej do budynków, przy windach, przed wejściem do jadalni oraz do zakładu przyrodoleczniczego.
- Systematyczna dezynfekcja powierzchni dotykowych takich jak blaty recepcyjne, klamki, poręcze, oparcia krzeseł, wyłączniki itp.
- Bieżące dezynfekowanie pomieszczeń ogólnodostępnych, ogólnych toalet, wind oraz podłóg.
- Systematyczne wietrzenie pomieszczeń powierzchni wspólnych.
RECEPCJA
- Konieczność dezynfekcji rąk przez Gości przed każdym podejściem do recepcji (płyny do dezynfekcji rąk na stanowiskach).
- Systematyczna dezynfekcja powierzchni dotykowych przy recepcjach (klamek, urządzeń, mebli, poręczy) oraz pomieszczeń wspólnych.
- Stosowanie przez pracowników rękawiczek i środków do dezynfekcji rąk.
- Ograniczenie kontaktów z pracownikami z działu sprzedaży (obsługa telefoniczna i online lub po wcześniejszym telefonicznym umówieniu w biurze).
- Uproszczenie procedury meldunkowej – skrócenie do niezbędnego minimum procedury meldunkowej.
- Ograniczenie liczby gości przy stanowiskach recepcyjnych.
- Informowanie gości o Procedurach bezpiecznego pobytu (zameldowanie się Gościa
w naszym obiekcie jest równoznaczne z akceptacją Procedury bezpieczeństwa – BEZPIECZNY POBYT w Uzdrowisko Połczyn Grupa PGU S.A.).
- Zalecenie używania własnych długopisów.
- Możliwość zakupu maseczek i rękawiczek ochronnych w recepcji.
DZIAŁ MEDYCZNY
PUNKT PRZYJĘĆ
- Zorganizowany i wyposażony Punkt Przyjęć w każdym obiekcie spółki w wydzielonej części lub osobnym budynku, oddalonym od pokoi Gości oraz głównych ciągów komunikacyjnych z oznakowanym osobnym wejściem.
- Punkt Przyjęć posiada powierzchnie zmywalne oraz wyposażenie łatwe do dekontaminacji, wyposażone w szybę działową oraz środki ochrony indywidualnej: maseczka ochronna jednorazowa, rękawiczki jednorazowe, fartuch ochronny, gogle/przyłbice.
- Przed wejściem do Punktu Przyjęć Gość dokonuje dezynfekcji rąk zgodnie z udostępnioną instrukcją dezynfekcji rąk w wyznaczonym miejscu, preparatem zapewniony przez Uzdrowisko.
- Pacjenci zabezpieczeni w maseczki oczekują na przyjęcie w Punkcie Przyjęć
z zapewnieniem odpowiedniej odległości (min. 2 metry).
- Przed przyjazdem do Uzdrowiska przeprowadzana jest telefonicznie wstępna ankieta kwalifikacyjna, gdzie oceniana jest ewentualna możliwość kontaktu Gościa
z koronawirusem.
- W Punkcie Przyjęć następuje wstępna kwalifikacja Gościa do przyjęcia: pomiar temperatury ciała oraz wypełnienie ankiety uzupełniającej.
- W przypadku negatywnego wywiadu epidemiologicznego skierowanie Gościa do recepcji celem dopełnienia dalszych procedur związanych z przyjęciem na leczenie.
DYŻURKA PIELĘGNIAREK/ GABINET LEKARSKI
- W gabinetach lekarskich i pielęgniarskich dostępne środki ochrony indywidualnej oraz preparaty dezynfekcyjne.
- Doraźna opieka lekarsko - pielęgniarska całodobowa.
- Gość zakwaterowany w pokoju telefonicznie zapraszany jest do dyżurki pielęgniarskiej
w celu założenia dokumentacji medycznej, z uwzględnieniem czasowego wyodrębnienia przyjęcia.
- Podczas przyjęcia w dyżurce pielęgniarskiej zapoznanie z topografią budynku, Regulaminem podmiotu leczniczego, prawami i obowiązkami Pacjenta oraz stosowanych procedurach epidemiologicznych zapewniających bezpieczny pobyt w Uzdrowisku.
- Wizyty lekarskie dla Gości planowane są indywidualnie przez dyżurki pielęgniarskie,
z uwzględnieniem czasowego wyodrębnienia przyjęcia.
- W trakcie pobytu w celu ograniczenia Gości oczekujących na przyjęcie przed gabinetem lekarskim i dyżurką pielęgniarek zalecenie i umożliwienie przeprowadzenia teleporad.
- Konieczność informowania personelu przez Gości o infekcjach i złym samopoczuciu
- Izolatka w każdym obiekcie Spółki.
BAZA ZABIEGOWA – ZAKŁAD PRZYRODOLECZNICZY
- Konieczność dezynfekcji rąk przez Gości przed każdym wejściem do Zakładu Przyrodoleczniczego.
- Stosowanie przez personel fizjoterapeutyczny rękawiczek ochronnych i przyłbic.
- Systematyczna dezynfekcja powierzchni dotykowych (klamek, urządzeń, mebli, poręczy), pomieszczeń wspólnych oraz sprzętów sportowych.
- Organizacja pracy na Bazie zabiegowej dostosowana do liczby Gości, w celu zapewnienia obowiązujących zasad dystansu społecznego.
- Zmniejszenie liczby osób uczestniczących w zajęciach grupowych oraz zajęciach na basenie, zapewniając zachowanie dystansu społecznego.
- Regularna dezynfekcja sprzętu rehabilitacyjnego, biurek, powierzchni łóżek, materacy.
- Wprowadzenie bezpiecznych odległości pomiędzy stanowiskami zabiegowymi i sprzętami fitness.
- Restrykcyjne przestrzeganie godzin zabiegów.
- Wydzielenie stref czasowych realizacji zabiegów, dla poszczególnych grup klientów.
- Zakaz używania telefonów komórkowych na terenie gabinetów zabiegowych.
- Zmiana zabiegów tylko i wyłącznie podczas wizyty lekarskiej, nowy harmonogram zabiegów dostarczany jest do pokoi przez personel pielęgniarski.
POKÓJ HOTELOWY
- Sprzątanie pokoi odbywa się wraz z dezynfekcją powierzchni dotykowych tj: wyłączników, gniazd, klamek, uchwytów, wyposażenia o zmywalnej powierzchni urządzeń oraz wietrzenia pokoi (realizacja tych czynności powinna odbywać się bez obecności gościa
w pokoju).
- Wymiana ręczników i pościeli raz w połowie turnusu oraz w zależności od potrzeby na zlecenie Działu Medycznego.
- W łazience instrukcja mycia rąk.
- Dostępność w pokoju Procedur Bezpiecznego Pobytu.
- W sprawach administracyjnych związanych z obsługą pokoju zaleca się kontakt telefoniczny z recepcją czy administracją obiektu (numery telefonów kontaktowych dostępne w każdym pokoju).
GASTRONOMIA – JADALNIA
- Przestrzeganie przez Gości godzin posiłków gwarantujące sprawną obsługę.
- Posiłki oraz ciepłe napoje serwujemy na zastawie stołowej, zapewniamy metalowe sztuce oraz szkło, które regularnie wyparzamy i dezynfekujemy.
- W pokoju dostępny czajnik do samodzielnego przygotowania gorących napojów.
- Dezynfekcja stolika po każdym Gościu.
- Zachowanie 2 metrowej odległości między stolikami.
- Wprowadzenie zmian posiłkowych celem dostosowana do liczby Gości, w celu zapewnienia obowiązujących zasad dystansu społecznego.
- W uzasadnionych przypadkach, po konsultacji z Działem medycznym, serwowanie posiłków do pokoju zgodnie z obowiązującymi w Spółce procedurami dystrybucji posiłków.
SPA & WELLNES
- Przed zabiegiem obowiązuje dezynfekcja dłoni płynem dostępnym w recepcji oraz bezdotykowe zmierzenie temperatury ciała.
- Ograniczenie liczby osób korzystających ze SPA w celu zapewnienia bezpiecznego dystansu.
- Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami zabiegowymi.
- Regularna dezynfekcja sprzętu rehabilitacyjnego, lady recepcyjnej, powierzchni łóżek, stosowanie tylko jednorazowych produktów, dezynfekcja i sterylizacja narzędzi.
- Wizyty umawiane zdalnie: telefonicznie lub mailowo.
- Klient/ka przychodzi bez osoby towarzyszącej, wyjątek stanowią osoby niepełnoletnie
i potrzebujące opieki drugiej osoby.
- Klient/ka nie może przyjść́ na umówioną̨ wizytę̨ jeżeli:
- ma kaszel, duszności, gorączkę,
- jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
- zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
w ciągu 2 tygodni miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
- Zakaz używania telefonów komórkowych na terenie gabinetów zabiegowych.
- Preferowana płatność bezgotówkowa.